Dzisiaj jest : wtorek , 22.05.2018r, godz.: 00:26:33
klubvolvo.org.pl - top Internetowy Klub Miłośników Volvo
ładuję...
« maj 2018r »
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Losowa galeria

klimatyzacja_v740

wentylator do V740 z klimąwentylator nawiewu - V740 wersja z klimąwidok "od spodu" wentylatora nawiewów z wersji BEZ klimyobudowa parownika klimatyzacji i wentylatora nawiewów - V740stary nieszczelny parownik klimy i szczelna "używka" - V740nowy i stary zawór (zwężka) czynnika klimatyzacji

Klub wspierają


Crowley - hosting

6th sense - projekt strony www, wykonanie i aktualizacja

Wymiana nagrzewnicy w V850 i S/V70

24.03.2010r
min.jpg

W celu demontażu nagrzewnicy spuszczamy płyn z chłodnicy kranem spustowym

Następnie odpinamy na grodzi jeden z przewodów zasilających nagrzewnicę i wtłaczając np. pompką od materaca powietrze wypychamy płyn z układu aż przestaje lecieć kranem spustowym

Po zdjęciu osłon z boków tunelu widzimy już obudowę nagrzewnicy.

kluczem typu torx odkręcamy wkręty

odkręcamy też przewody od nagrzewnicy

i wyciągamy nagrzewnicę, w dół i do siebie. Przed tą czynnością dobrze jest podłożyć pod dywanik grubą gazetę aby resztki glikolu nie zapaskudziły nam podłogi.

Nową nagrzewnicę montujemy w odwrotnej kolejności. Skręcamy wszystko, lejemy do układu chłodzenia spuszczony uprzednio płyn chłodniczy i uruchamiamy silnik.

Układ sam się odpowietrzy. Po uruchomieniu silnika wlewamy do zbiornika wyrównawczego tyle płynu ile się da i zakręcamy korek. Po rozgrzaniu i sprawdzeniu szczelności układu czekamy aż silnik przestygnie i dolewamy do zbiorniczka co najmniej litr płynu, który nam się wcześniej nie zmieścił.
Przy dobrze zorganizowanej pracy dla osoby która robi to po raz pierwszy należy sobie zarezerwować ok. 2 godziny.

Zredagował Mariusz Malinowski


Copyright © 1999 - 2018 Internetowy Klub Miłośników Volvo